המפתח ליחסים בריאים

ש

מה נדרש כדי לקיים זוגיות / נישואים מאושרים ומוצלחים?

ל

שטיפת הפנים הטובה ביותר לילדים בגיל 12

ראשית, אני לא מומחה בשום אופן. אני עושה את ההבחנה כי חשוב לציין מייד כי התייעצתי איתם פעמים רבות. אתה יודע מי הם: לגיונות הפסיכולוגים והפסיכיאטרים, יועצי נישואין מקצועיים שיש להם דברים מעניינים ומחכימים לומר בנושא כיצד לקיים קשר מאושר ומוצלח. המומחיות שלי, במידה שיש לי בכלל, אינה תיאורטית ואפילו לא פילוסופית, אלא מגיעה לדרך (עוד על המטאפורה הזו בהמשך) של נישואים בפועל.

למעשה, הסיבה היחידה לחשוב שאולי אני כשירה אפילו להגיב בנושא כה חמקמק ומורכב היא העובדה שלפני שנה, הנישואים שלי הגיעו לציון שלושים השנה. באותה נקודה החברים והנישואין האחרים החלו להסתכל עלי כאדם שהגיע לרמה מיוחדת של הישגיות, וכעת היה ברשותו קמע קסום, שיקוי מיסטי, מפת דרכים סודית (מטאפורה שעדיין מגיעה) להשגת, כנגד כל הסיכויים, ההישג המדהים הזה.

למרבה הצער, אני גם לא המחזיק באף אחד מהאמור לעיל, אם כי פעמים רבות רציתי שכן. ברגעי משבר וספק, חיפשתי באותם המקומות שכולם עושים, כולל אנשי המקצוע הנ'ל. אבל בסופו של דבר גיליתי שהדרך (שוב מטפורה מציקה) תמיד הובילה חזרה לאותו מקום, האדם שנמצא במראה. ובעזרת התבוננות פנימית כנה הצלחתי לגלות כמה דברים שהיו נחוצים לקיום מערכת יחסים. בשביל מה זה שווה, הם כוללים (אך בקושי מוגבלים) סבלנות, אמפתיה, הומור, הרפתקאות, רומנטיקה, וכמובן, קצת מזל.

אך בנוסף לאמור לעיל, לשבת מעליהם, כמו שאמאן חכם היושב על פסגת הר (עם נוף לכביש למטה), הוא PERSPECTIVE.

עכשיו למטאפורה.

אשתי ואני החלטנו לאחרונה לצאת לדרך ארוכה ברחבי הארץ, טיול שדיברנו עליו שנים אך דחינו מכל הסיבות הברורות. אני רוצה לומר שהגענו את הרעיון כשנפגשנו לראשונה, כי זה יהפוך את הסיפור למושלם (במובן המטפורי), אבל זה לא יהיה נכון. אכן נסענו בשטח זמן קצר לאחר הפגישה, אך המסע הזה היה מעשי ברובו. כשנסענו מהחוף המזרחי למערב היינו צריכים להגיע תוך זמן קצר, כולל חפצים. במילים אחרות, עברנו לזוז. היה מעט זמן לאף אחד מהדברים שציינתי קודם. למעשה, אני חושב שבטוח לומר שסבלנות, אמפתיה, הומור, הרפתקאות, רומנטיקה ומזל היו חסרים, אם לא חסרו במידה רבה. נקודת מבט? ובכן, בשלב זה, עם היחסים בחיתוליהם, הם בקושי היו קיימים. זה לא היה טיול נורא בשום אופן, אבל כמעט לא כזה, במיוחד אם הוכפל במרווחים שהוסיפו עד 30 שנה (איפשהו בסביבות 2,190) שיקיימו ידידות מזדמנת שלא לדבר על נישואים. נראה לי אז שאם היחסים נמשכים, מגיע לו נסיעה בכביש גדול וטוב יותר בשלב כלשהו בעתיד.

שלושים שנה אחר כך, סוף סוף הגיעה ההזדמנות, ותפסנו אותה. למרבה האירוניה, טיול הכביש הזה יחזיר אותנו מזרחה משם הגענו במקור, ונסע במעלה החוף המערבי מדרום קליפורניה לפורטלנד אורגון, שם היינו פונים ימינה קשה ונפנה ברחבי הארץ לפורטלנד האחרת, במיין. אחרי סחר קטן בסוסים (ערוץ קולומביה ריבר בשבילי, פארגו לבקר דודה עלמה לאשתי), הסכמנו על המסלול. 13 יעדים ב -13 יום. עשינו את ההכנות האחרונות ויצאנו לדרך.

הטיול התחיל במפץ, כרמל ומנדוצ'ינו בשני הלילות הראשונים, שלב ירח הדבש. גם למחרת לא היה עלוב מדי, כשחוף אורגון המרהיב היה בחלון לאורך כל הדרך. אבל אחד הדברים שאתה מבין במהירות כשאתה עושה נסיעה בכביש כזה הוא שהוא לא פורץ לתוספות קטנות ומסודרות. כמו הנישואין עצמם, היא מתנגדת לניסיון הטוב ביותר שלך לתכנן אותם בצורה מושלמת, לפרוש אותם בצורה מסודרת.

ואחרי היום הקרוב המושלם הזה, הגענו למפרץ קוס, באחד מהמלונות הבודדים שלקחו כלבים, המשקיפים על מגרש חניה, עם האפשרות היחידה להוציא רשת. הטמפרטורה ירדה, והערפל התגנב פנימה כמו סרט אימה. זה היה לילה כל כך עגום שהוא הטיל על ימי הפתיחה הפנטסטיים. היינו בעובי הטיול עכשיו, ההתעוררות הגסה של המציאות שקיבלנו עלינו. שלב ירח הדבש, כביכול, הסתיים. למחרת ניסינו לזמן את ההתלהבות המקורית שלנו, אבל הנסיעה דרך אורגון הפנימית הייתה משעממת ומשעממת. לא רק שירח הדבש הסתיים, אלא שהגענו (יותר מדי) במהירות לנקודה בה שיאי הטיול והנמוכים של הטיול החלו להתאזן. ונותרו לנו, בערך, 3,000 קילומטרים.

בכל מקרה, אני חושב שאתה יודע לאן זה מכוון. פורטלנד, אורגון הייתה טובה כפי שנחזה, אך הגשם והערפל על ערוץ נהר קולומביה (הבחירה הגדולה שלי) הרגו את הנופים המרהיבים (כביכול). איידהו, מונטנה נהדרת, נפלאה, ואז לא כל כך נפלאה, ואז שטוחה נוראית. הר ראשמור, נקודת שיא ראפיד סיטי, נקודת שפל. למרבה הפלא, אנו מבינים שאנחנו בערך באמצע הטיול. עם היום הארוך ביותר לפנינו (הטיול בן 10 השעות לפארגו), רוב השיאים מאחורינו, שנינו חושבים את אותו הדבר: האם כל מה שיש בנסיעה האגדית?

וכאן PERSPECTIVE בועט פנימה. כמו הנישואין עצמם, התשובה הכנה הייתה כן, אולי, אולי, אבל כנראה שלא. זו הייתה הנקודה שבה הבנתם (אם למדתם משהו בכלל במהלך 30 שנה), כי הדרך הזו היא נישואין: הטוב, הרע, נקודות השיא והנקודות הנמוכות, הבלתי צפוי. והדבר החשוב ביותר לשרוד ולקיים את המסע הוא לאמץ את כל זה. זה הטיול שהסכמתם לקחת, רציתם לקחת, בחרתם לעשות. ואם תתנו לזה, זה הטיול שיציע לכם את ההגשמה הגדולה ביותר. כל עוד אתה נשען לאחור, הישאר על הכביש ונשאר פתוח לאפשרויות.

מהו טוטם החיות שלך

וזה בדיוק מה שעשינו. פארגו (שחששתי ממנו בסתר) התגלה כתחנה הכי מקסימה בכל הטיול. פרגוס פולס, מינסוטה היה טוב כמעט באותה מידה. נכון, מיניאפוליס אכזבה, אבל (פרספקטיבה להצלה) התגעגענו לטורנדו שיינחתו יום אחר כך. מדיסון, ויסקונסין הייתה תחנת בור נעימה, ובדיוק כשאנחנו חושבים שיש לנו את כל העניין של נישואין / כביש על בקרת השיוט, פגענו באינדיאנה ובאוהיו: מזג אוויר סוער, כביש דו מסלולי, משאיות בכל מקום, מינימום ראות. הלילה החשוך (תרתי משמע) של נשמת הטיול כולו. אני חייב להודות, האגרוף האחד-שניים של אינדיאנה / אוהיו בדק את הנישואין. ובדיוק כשחשבנו שיש לנו את זה.

למחרת החלה את הרגל האחרונה של הטיול, בנסיעה ארוכה במדינת ניו יורק, והיעד היחיד שהיה עלון שלם: עיירה קטנה, בקושי ניתנת לביטוי, שנקראה Skaneateles (אטלס רזה) השער לאגמי האצבעות. היינו שם פשוט בגלל המתמטיקה (זה ייצג את מחצית הדרך של הרגל האחרונה). כדי להפוך את העניינים לייצור חרדה יותר, נגמר לנו זמן ההכנה בכל הנוגע לקריאה במקום. במילים פשוטות, הטיול (והנישואין) שלנו היה סוף סוף בידי הגורל.

נכנסנו לבית המשפט המוטורי המשופץ (הצעה מפוקפקת מלכתחילה), בלילה האחרון של המסע שלנו. מותש, עייף לארוז ולפרוק (שלא לדבר על נהיגה) חגרתי על תבוסה. יתר על כן, אבדנו, והשילוב שלנו בין מפות אמינות ו- GPS נכשל בסופו של דבר. הייתי מוכנה לסיום הטיול והייתי שזיף מתוך PERSPECTIVE.

למרבה המזל, לאשתי היה קצת שהיא תשלח למקרי חירום. לא משנה מה היעד הזה יביא, היא יעצה, זה לא יעשה ולא ישבור את החוויה. אם היה יוצא רע עדיין היה לנו טיול נהדר, ונחיה לנהוג עוד יום. עצרנו, הבנו איפה אנחנו מצפים לגרוע מכל, נסענו לעיר.

הנה, מצאנו את עצמנו במקום שאני יכול לתאר רק כנצחי וקסום, גרסת הכביש של בריגדון, שיעור אחרון בפרספקטיבה.

קינוח ללא חיטה מחלב

בכל מסע זוגי, זה תמיד עוזר לקבל פרספקטיבה בהישג ידך. זה הדבר שמאפשר לך להסתכל דרך החלונות, לראות לאן היית ולאן מועדות פניך. והכי חשוב, ליהנות מהנוף. כי אחרי הכל זו הסיבה להיות מלכתחילה בדרך.

בוב דה לורנטיס הוא תסריטאי ומציג טלוויזיה. לאחרונה היה מפיק בכיר של דרמת ABC יוצאי הדופן .